Betalning
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor
och SECCI
.
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
Leveranstid
Vi levererar din order inom 1-3 dagar om ej annat anges.
Ej uthämtad försändelse
Att inte hämta ut sin försändelse räknas inte som en retur och en administrativ avgift på 300:- debiteras via Walley.
Ångerrätt
Du har full ångerrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att varan returneras i väsentligen oförändrat skick. Vi ber er också att returnera eventuell skokartong i oskadat skick, sätt inga fraktsedlar direkt på lådan utan slå in den i papper eller plast först. Återbetalning sker som regel omgående men senast 30 dagar efter vårt mottagande av returen.
Returadress:
Lester AB
Vallgatan 14
41116 Göteborg
Frakt
Fri frakt och retur inom Sverige.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på webshop@lester.se inom 14 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Varan ska tillsammans med en skriftlig beskrivning av felet/bristen återsändas väl emballerad med bifogad beskrivning av felaktigheten. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen, gör vi något av följande:
• Reparerar varan ( om möjligt)
• Skickar en ny identisk felfri vara.
• Återbetalar dig varan
Vid ersättningsleverans står Lester för fraktkostnaden.
Reservation för slutförsäljning
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av beställd produkt. Detta kan ske då vårt lagersaldo inte uppdateras i realtid.
Övrigt
Personer under 18 år måste ha målsmanstillstånd att handla på lester.se